karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Ta tag i problemet

Publicerad 2012-11-29 18:14:00 i Kärlek

Efter veckor av psykisk träning och samtal så tänker jag äntligen ta tag i mitt problem med att både prata med nya människor utan att vara nervös samt att våga komma Johannes närmare. Jag har haft problem med nya människor i flera år, men ett "mirakel" hände idag. Jag var på Friends-utbildning, och gissa vad? Jag pratade med alla där utan problem! Jag vet inte vad det var som gjorde att jag kunde det, men det fick mig att må bättre. Jag kunde gå hem utan att vara nära panikattack, i vanliga fall är jag livrädd. Det är ett stort steg för mig, kanske inte för många andra, men för mig. När det gäller Johannes tänker jag ta mer initiativ för samtal eller, om jag har tur, aktiviteter. Detta hjälper mig med både att kliva fram och inte vara rädd för ett nej. Jag kämpar, jag kommer framåt.

Kommentarer

Postat av: Nicole Stjernberg

Publicerad 2012-12-02 14:37:22

vad kul och bra att du känner så:) blyg är inte alltid så bra :/

Postat av: Monira

Publicerad 2012-12-06 21:05:57

Vad jobbigt att känna så, jag känner igen mig lite. Okej jag har inte haft några problem att prata, men när det kommer till att ta initiativ så har det vart väldigt svårt för mig - förstår vad du menar när du säger att det kändes bra, för man vill ju, och när man inte gör det så får man en sådan ångest, man blir arg på sig själv för att man lät sig flyta med och låta omgivingen göra besluten åt en. Hoppas det går bra för dig i framtiden! Jag har även lämnat en svar på din kommentar hos mig ang kakan :)

Svar: Tack för sympatin, den behövs. Eftersom jag har levt med det här länge så är stödet från andra jätte viktigt, och jag är jätte tacksam för det stödet jag får :)
Emma

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela