karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

December-löfte?

Publicerad 2012-12-05 16:57:00 i Kärlek

Många brukar ju ha nyårslöften, eventuellt jullöften. Min idé för löfte i år är att ha december-löften. De kommer att gå ut på att de löften jag har ska ha skett innan månaden tar slut.
Löfte 1: Fundera över hur jag vill leva. Vill jag vara rädd hela tiden? Eller vill jag göra något åt det? Detta löfte kommer att gå ut på att jag ska sluta vara så rädd som jag är, men inte vill vara. Alltså tuffa till mig lite.

Löfte 2: Berätta. Jag har ju tänkte många gånger att jag ska berätta för Johannes att jag gillar honom väldigt mycket (vilket just ju bara är ett annat sätt att säga att jag är kär i honom). Jag har fegat ur många gånger, men det ska det bli ändring på. Jag MÅSTE och SKA berätta för honom innan nyårsafton, helst innan jullovet. Eller jag gör såhär.... Jag ska berätta innan lovet.

Jag har även lite små löften inom dem två. De jag nämnde är de största löftena. Det börjar nu.

Kommentarer

Postat av: Emelie FOTO

Publicerad 2012-12-05 20:10:09

heja dig! :)

Svar: Tack för uppmuntran :)
Emma

Postat av: S

Publicerad 2012-12-06 04:19:22

Mycket bra löften och jag tycker idén är god, det behöver inte vara nyår för att man ska sätta upp löften. Varje dag och varje sekund är en ny chans att leva det liv man vill leva. Så go for it :) Jag håller tummarna för dig och önskar dig all lycka till.

Svar: Tack så jätte mycket för alla goda förhoppningar, det glädjer mig :)
Emma

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-06 17:57:46

vad smart! varför är du rädd hela tiden? klart du ska göra något åt det :)

Svar: Jag är nästan alltid rädd för att något illa ska hända, det är en vana från när jag var mindre och var väldigt utsatt i skolan. Att jag tänker jobba bort det är ju för att kunna komma vidare i livet. Det kommer att vara skönt när jag lyckats komma ganska långt :)
Emma

Postat av: B R O W N S U G A R

Publicerad 2012-12-08 21:06:11

Vilken bra idée!

Svar: Tack!
Emma

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela