karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

One Wish

Publicerad 2012-11-25 21:04:00 i Kärlek

Jag har lyssnat på refrängen till Airplanes många gånger. Jag vill samma sak som texten, att flygplan kan vara som fallande stjärnor.Det hade varit väldigt praktiskt. Jag har en önskan, en önskan som jag är starkt beroende av.
Can we pretend that airplanes in the night-sky are like shooting stars? I could really use a wish right now, wish right now, wish right now. 
  
Min önskan handlar om just det ämnet jag skriver om, kärlek. Den handlar om den jag vill ha, Johannes. Den handlar om vad jag vill med honom. Varför just han? Varför en random kille från skolan? Jo, för mig är han inte bara en kille från skolan. För mig är han mycket. Glad, mysig, trevlig, charmig och bara allmänt perfekt. Jag har sett honom mindre glad, men störde det min syn på honom? Nej. Alla har sina bra och dåliga sidor och jag vill ta del av alla hans sidor. När jag ser honom skiner jag upp (det behöver inte mina vänner kommentera, jag vet om det för väl). När han hälsar på mig med sitt underbara leende flyger jag iväg från verkligheten. När jag får en kram av honom, då går jag på moln. Allt med hans närvaro gör mig mycket gladare. Jag vet, jag har typisk tonårsförälskelse, jag vet. Skillnaden är den att jag inte slutar bry mig om han skulle säga nej. 
Jag har en önskan, en önskan som jag är starkt beroende av. Honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela