karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Musik och kändisar

Publicerad 2012-11-17 15:58:00 i Kärlek

En väldigt utelämnad kärlek är den man har för intressen. Den har många gånger ansetts som obetydlig, men det tänker jag motbevisa! Jag har en stark kärlek för musik, och jag har träffat några av dem jag har lyssnat på, i alla fall får något signerat framför mina ögon. Här kommer lite exempel:
 
Markus Fagervall
 
Jag följde Idol väldigt mycket som mindre, och 2006 var ett guldår. Jag hejade på Markus i finalen och till min lycka vann han. När han skulle ha sin spelning i Mora Kyrka blev jag jätte glad eftersom jag bodde nära och kunde åka på den spelningen. En dag hade mamma fixat biljetter till spelningen, och om jag inte blev glad så vet jag inte vad jag blev. 
 
Robin Stjernberg
Jag hade lyssnat på What´s Up i flera år, och haft Robin som favorit där ganska länge, när min kompis, som också lyssnade på dem, ringde och sa att han skulle vara med i Idol. Jag skrek direkt till mamma "Jag ska ha tv:n ikväll!". Jag följde honom hela vägen till finalen där han kom på andra plats. Besviken över att han inte vann så klart, men glad över att han kommit så långt, han förtjänar verkligen det. 22 december 2011 var det dags för spelning i Borlänge, ungefär en timme från mig. Jag planerade länge hur jag skulle kunna gå på den, men löste det aldrig. Samma dag som spelningen ringer min mamma under skoltid och säger att hon tänker åka med mig till Borlänge och titta på honom. Lycka för allt i världen! Han var min största idol, jag hade aldrig varit gladare över att åka på en spelning, inte ens när det var Markus några år tidigare. På spelningen stod jag ganska nära scenen och tog bilder och filmade. Det bästa var när jag fick en idol-skiva signerad. Jag fick en kram. Gud vad jag skakade och grät av lycka efter det. Bara så himla glad!
 
Dead by April
Det här är den enda egna bilden som jag har från när jag träffat någon/några kändis/-ar. För de som inte vet så är det Jimmie(vänster), jag(mitten) och Zandro(höger). Jag fick veta att de skulle komma till Blås Grönt i Orsa genom Ungdomsgården som jag var väldigt involverd i. Det var helt klart spännande, inte som med Robin, men spännande. Den här spelningen var någon gång i somras. Jag fick både skivan Dead by April och Incompareble signerade av alla fem medlemmarna. Jätte kul!
 
Hur som helst, det jag vill visa med detta är att när man säger att man älskar en kändis eller en låt så kan man mena det, men det menas inte som när man säger att man älskar en familjemedlem. 
Det här är mitt bevis, det här är vad jag varit med om i ämnet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela