karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Förälskelse - Del 1

Publicerad 2012-11-19 21:27:00 i Kärlek

Okej, jag ska börja använda mitt eget liv i kärleksdelen mer nu, så jag börjar med att börja berätta om min förälskelse. Det brukar vara kul att läsa om andras kärleksliv eftersom man känner igen sig många gånger, det förekommer framför allt bland tonårstjejer.


Jag har sedan några veckor tillbaka varit kär i en kille som heter Johannes. Han går tredje året på estetiska programmet med teater som inriktning. Det är en sak som vi har gemensamt, för jag går första året på teaterinriktningen. Jag träffade honom första gången under en praktikvecka med en av deras teaterlärare på senaste vårterminen. De skulle göra en barnteater då och han spelade en tjuv. Jag har inte lagt märke till honom så mycket efter det fram till vi var på en "Demokratidag" innan höstlovet. Det började med att vi skulle berätta om oss själva för varandra i par, jag hamnade med Johannes. Vi var lite udda och lekte "fina" när vi berättade för varandra, vilket båda fann roligt (ännu en sak gemensamt). Senare på den dagen upptäckte vi att båda älskade att kramas och det slutade i att vi kramades några gånger (bland annat ett par längre). Efter det var jag fast. Han klär sig ganska klassiskt (det älskas något enormt av mig), delar mycket humor och båda vill ha mycket närhet. Det känns som att allt passar! Men jag har inte pratat så mycket med honom, vilket jag tänker ändra på. Jag får en kram och ett leende varje gång vi träffas, men det händer inte så mycket mer. Jag tänker försöka komma närmare honom, han är helt underbar som person. Eftersom jag inte tänker vänta med att ta reda på fakta om de som jag tycker om, så vet jag redan att han är singel (yes!). Jag hoppas att han gillar mig lika mycket tillbaka, i alla fall att han tycker mycket om mig på något sätt. Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela