karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Det spelar ingen roll!

Publicerad 2012-11-24 20:13:00 i Kärlek

Kärlek är ett begrepp som inte säger att det måste gälla specifikt mellan speciella personer, till exempel könen. Det spelar ingen roll om det är till en tjej eller kille, vilken typ av kärlek det är, eller vilken läggning man har. Det handlar bara om att älska. Det finns många bilder med texten "Love is what keeps us alive". Den stämmer till stor del, men inte helt. Det som vi överlever av mer än luft och föda är hur vi använder kärleken. Vi måste ta väl hand om den. Idag är det många som ser ner på andra läggningar än hetero, vilket egentligen är fel, för över halva jordens befolkning har en annan läggning än hetero. Jag kan säga direkt att just nu, när jag skriver detta inlägg, sitter jag i samma soffa som min kompis och hennes flickvän, jag dör inte för det. Jag ser inte ner på dem för något alls kring deras relation, det skulle jag aldrig göra. Jag känner mig inte obekväm med att ha dem nära. Jag är stolt över att få spendera tid med dem. Det är ett rent nöje att få se så många sidor av människans natur, att få ta del av utforskningen. Varför ska man se ner på något som man själv inte lever med? Det ska man inte, för man har inte rätt till det. I Sverige har vi åsiktsfrihet, men det ger oss inte frihet till att behandla folk hur vi vill. Tyck vad ni vill, men handla inte efter era åsikter i saker ni inte vet något om. Jag överlever att vara med till exempel homosexuella utan att bli misstänksam, jag har ingen anledning att vara det. Våga ge allt en chans, det kan sluta både bra och dåligt, men man har i alla fall försökt.
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-11-28 14:17:30

Du är alltid välkommen hit, det vet du! :)

Svar: Och nog kommer jag att våldgästa er mer, det kan jag lova ;)
Emma

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela