karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Vad är kärlek?

Publicerad 2012-11-07 22:11:00 i Kärlek

Kärlek är ett av väldens största begrepp. Vad kärlek är varierar mellan alla personer. Vanligtvis pratar man om kärlek inom förälskelsen. Man blir alldeles glad och nästan "svävar på moln". Begreppet kärlek kan även ha betydelser som kärlek till en vän, kärlek till en familjemedlem, kärlek till ett djur eller kärlek till ett intresse. Jag kan säga att jag älskar min familj, och då menar jag inte att jag är kär i dem, bara att jag har dem nära mig och uppskattar deras närvaro. Samma betydelse har det med vänner. Att man har kärlek för ett intresse innebär att det intresset gör en väldigt glad och blir viktig i ens liv.
Vi behöver kärlek för att överleva. Utan kärlek finner människan bara depression som blir värre och värre extremt fort. Så fortsätt att älska andra och visa det! Visa så mycket kärlek ni bara kan!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela