karleksjalvkansla.blogg.se

Kär * Ledsen * Fundersam * Everything between

Räkna in det

Publicerad 2012-11-21 20:55:00 i Självkänsla

Jag har fått höra om en teknik för att lättare kunna få bättre självförtroende. Tydligen kallade man det för att "räkna in det". Den går ut på att när man ser något man vill göra, så ska man räkna till tre och sedan bara göra det man vill. Det är både för och emot det man vill, men man menar att den ska hjälpa, framför allt de som kan lyckas med sina mål under press. När människan hamnar under press så jobbar den mycket effektivare och lite impulsivare. Alltså vill man med den här metoden sätta igång impulserna mer.
 

  


Det är inget som jag skulle prova, jag tänker inte få bättre självförtroende under en sådan press, men däremot under den pressen som säger att antingen så ska jag göra det här och nu eller aldrig. Jag vill förändra mig själv på den sidan, och den bästa hjälpen jag har är till hälften min själ och den andra halvan är mina vänner. Vänner kan ge ett otroligt stöd, det är omöjligt att sätta ett pris på det hoppet man kan få från sina vänner. Jag tackar mina vänner för att ha gett mig en otrolig möjlighet att kunna göra det jag vill med mitt liv. Jag har lagt märke till att när man uppskattar saker mer, blir man även lite modigare. Om bara någon månad kanske jag inte är ett dugg rädd för att ta för mig? Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Jag är en lugn person som tycker om att diskutera djupa frågor eller bara ha en bra dag med vänner och familj. Bloggens namn säger allt om vad jag gillar, framför allt kärlek. Jag gillar även latinska saker, men det kommer jag antagligen inte att prata om, i alla fall inte så mycket.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela